خرید(بررسی جنس های مختلف بلبرینگ ها و یاتاقان ها)

بررسی جنس های مختلف بلبرینگ ها و یاتاقان ها|30009183|gay|جنس های مختلف بلبرینگ ها,جنس های مختلف یاتاقان ها
این مطلب در مورد فایل دانلودی با موضوع بررسی جنس های مختلف بلبرینگ ها و یاتاقان ها می باشد.

جنس یاتاقان های لغزشی



یاتاقان ها باید از جنسی انتخاب شوند که دارای خاصیت لغزندگی بالایی باشند و مقاومتشان در برابر سایش ، خورندگی و فشار زیاد باشند و علاوه بر داشتن انبساط حرارتی کم ، از قابلیت هدایت حرارتی خوبی نیز برخوردار باشند . همچنین لازم است در لحظات شروع کار شکل خود را بشکل محور تطبیق داده تا لحظه ی رسیدن روغن ( در لحظه ی شروع حرکت ) خورده نشوند .





یاتاقان های بابیتی :



این نوع یاتاقان ها دارای قابلیت لغزشی خوبی هستند و غالبا در دور های بالا به کار برده می شوند . یاتاقان های بابیتی به دو نوع پایه قلع و پایه سرب تقسیم می شوند . بابیت های پایه قلع دارای 75 تا 85 درصد سرب ، 4 تا 10 درصد قلع و 9 تا 15 درصد آنتیموان و 4 تا 6 درصد مس هستند . این یاتاقان ها می توانند خودشان را به خارج ازمرکز بودن و یا کجیهای کوچک محور تطبیق دهند . همچنین این یاتاقان ها می توانند ذرات خارجی موجود در روغن را در خود نفوذ دهند و بدین وسیله از ایجاد خراشیدگی توسط این ذرات در روی محور جلوگیری به عمل می آورند .



محورهایی که با این نوع یاتاقان ها کار می کنند غالبا از جنس فولاد نرم ، فولاد سخت و یا چدن می باشند .





یاتاقان های برنزی :



این نوع یاتاقان ها برای بارهای سنگین و سرعتهای کم مناسب هستند ولی محور آنها باید با یاتاقان هم محور باشد .





یاتاقان های مس سرب :



در بعضی از موارد بار وارد شده به قدری زیاد است که یاتاقان های بابیتی توان تحمل آنرا ندارند در این موارد از یاتاقان های مس سرب استفاده می کنند . خاصیت تطبیق پذیری آنها کم است لذا محور آنها باید سخت و کاملا با یاتاقان هم محورد باشد .





یاتاقان های چدنی :



در مواردی که بار وارد شده بر یاتاقان خیلی خشن (ضربه دار) نباشد از این نوع یاتاقان استفاده می شود . برخی از امتیازات این یاتاقان ها مربوط به گرافیت موجود در آنهاست . در یاتاقان های چدنی نیز محور با یاتاقان باید دقیقا هم محور باشد .





یاتاقان های اسفنجی :



این دسته از یاتاقان ها را که به یاتاقان های خود روغنکار نیز معروف هستند با کلافی کردن پودرهای فلزی و تزریق روغن به آنها می سازند . از انواع مختلف ترکیبات برنز بطور وسیعی در ساخت این نوع یاتاقان ها استفاده می شود ولی در ساخت آنها آهن کمتر بکار می رود . این نوع یاتاقان ها هم به شکل استوانه و هم به شکل کروی موجود هستند .





یاتاقان ای کربنی :



در مواردی که درجه ی حرارت بالاست و با استفاده از روشهای معمول روغنکاری غیر ممکن است از یاتاقان های کربنی خالص استفاده می کنند .





یاتاقان های تفلونی ( پولی تترا فلوئورو اتیلن ) :



ضریب اصطکاک تفلون به قدری کم است که احتیاج به روغنکاری ندارد . این نوع یاتاقان ها می توانند زیر بار سنگین و سرعتهای کم یا نوسانی کار کنند . با پر کردن این ماده بر الیاف شیشه ای ، پودر کربن ، برنز یا اکسیدهای فلزی مقاومت آن را افزایش می دهند . در شرایط وجود خورندگی ، سایش و چسبندگی می توان از این یاتاقان ها استفاده کرد .







مطالب دیگر:
🔍ریاضی پنجم جمع و تفریق عددهای مرکب🔍ریاضی پنجم دبستان جلسه دوازدهم تناسب🔍ریاضی پنجم دبستان جلسه دهم نسبت، تناسب، درصد🔍ریاضی پنجم دبستان جلسه یازدهم، نسبت های مساوی🔍ریاضی پنجم دبستان مبحث جمع آوری و نمایش داده ها🔍ریاضی پنجم کسرهای بزرگتر از واحد🔍ریاضی پیش دانشگاهی تعقر و نقطه عطف🔍ریاضی پیش دانشگاهی تجربی رسم نمودار و مجانب🔍ریاضی تجربی فصل چهارم قضیه های مشتق گیری🔍ریاضی تجربی فصل چهارم مشتق تابع های مثلثاتی🔍ریاضی جلسه پنجم🔍ریاضی جلسه چهارم🔍ریاضی جلسه نهم🔍ریاضی چهارم الگو ها🔍ریاضی چهارم دبستان موضوعاندازه گیری زمان🔍ریاضی چهارم شناخت کسرها🔍ریاضی چهارم عدد نویسی🔍ریاضی چهارم ماشین های ورودی و خروجی🔍ریاضی چهارم معرفی میلیون🔍ریاضی چهارم انسانی پیشامد مکمل و مرکب🔍ریاضی چهارم انسانی🔍ریاضی چهارم تجربی پشامدمستقل و ناسازگار🔍ریاضی چهارم تجربی تابع قدر مطلق وجز صحیح🔍ریاضی چهارم تجربی فضای نمونه🔍ریاضی چهارم تجربی کاربرد مشتق ماکزیمم و مینیمم تابع